Monday, November 16, 2009

Lawatan Ke Rumah Adik NAZIRAH ALIA

Pada 13November, 2009 (Jumaat), Pengurus Yayasan Prihatin Titiwangsa, Puan Samila binti Said bersama rombongan YPT telah menziarahi Adik NAZIRAH ALIA yang telah mengidapi penyakit “CYCTHIC FIBROSIS” sejak Oktober 2008 lagi.

Wakil YPT telah sempat bertanya khabar mengenai perkembangan Adik Nazirah Alia kepada ayah beliau Encik Noor Ismail. Beliau memberitahu bahawa anaknya masih lagi menunggu untuk melakukan pembedahan. Buat masa ini anaknya terpaksa mengambil beberapa jenis ubat dan salah satu ubat yang terpaksa dimakan oleh adik NAZIRAH ALIA berharga RM170 seratus biji dalam masa sebulan.



Ayah beliau turut memberitahu, ubat tersebut yang diimport dari luar negara hanya ada di Pusat Perubatan Universiti Hospital. Pengidap penyakit ini hanya tidak lebih sepuluh orang dan adik Nazirah adalah pengidap yang termuda.

Di samping itu kos pembelian susu untuk Nazirah Alia berharga RM380 yang telah menyebabkan Encik Noor Ismail terpaksa mengeluarkan belanja sekurang-kurangnya RM 550.00 sebulan. Menurutnya kos itu adalah seumur hidup dan akan bertambah mengikut pertambahan umur.



Adik Nazirah kini, tidak suka pada orang yang berpakaian kemas kerana menyangka mereka adalah di antara doktor yang ingin merawat beliau.



Nazirah Alia kini di wad pediatrik 4 bangunan bersalin PPUM dan akan menjalani pembedahan pada esok pagi pada pukul 10.00. Sms ini di hantar oleh ayah Nazirah Alia ini berada di sana dan sedang menunggu proses pembedahan di lakukan. (makluman ini kami terima pada malam 16, November 2009. Ketika catatan ini sedang dimuatkan ke dalam blog YPT)

Oleh itu, pihak kami masih lagi memohon jasabaik pembaca agar menyalurkan sumbangan untuk membantu meringankan beban ibubapa beliau.

Sumbangan ikhlas anda amat di hargai, salurkan sumbangan dan SETIAP SUMBANGAN BOLEH MENDAPAT PELEPASAN CUKAI (NO. RUJ - LHDN.01/35/42/51/179-6.6515) Salurkan melalui ;



YAYASAN
PRIHATIN TITIWANGSA
AKAUN MAYBANK NO ;
564799106040

sekiranya anda tidak mampu memberi sumbangan untuk adik NAZIRAH ALIA BINTI NOOR ISMAIL, diharap anda menyebarkan berita ini kepada rakan-rakan anda. Bantuan anda amat sangat dihargai. Semoga tuhan dapat membalasnya.


(di edit oleh - http://oaa-microsystem06.blogspot.com/ )

No comments:

Post a Comment